Kako najlakše prodati stan

Sam naslov može zbuniti brojne ljude širom Srbije, govoreći o tome da bi prodaja stana u Beogradu trebalo da se ključno razlikuje od prodaje nekretnine u bilo kom drugom gradu. Da bismo izbegli takve osude i isprva napravili distinkciju između beogradskih nekretnina i onih širom drugih gradova, reći ćemo samo  da je u Beogradu mnogo veća i ponuda i potražnja. U tom se moru kupoprodaje treba valjano snaći. Zbog toga ćemo narednih nekoliko minuta posvetiti upravo metodama prodaje i kupovine nekretnina u Beogradu, bilo da koristite usluge agencija za nekretninu, bilo da se u koštac sa ovom misijom uhvatite sami. Zbog toga, posvetite punu pažnju na tekst koji bi mogao doneti odgovore na brojna pitanja na koja valja obratiti pažnju. Ukoliko ste ovde da saznate šta to razlikuje beogradske nekretnine, na šta konkretno treba obratiti pažnju ako kupujete, a na šta ako prodajete stan, kako napraviti marketinški plan i kako naći upravo ono što tražite. Bilo da je u pitanju mušterija, bilo da je reč o stanu ili kući.

Koristite agencije

Iako je svojevremeno usluga agencije bila u isto vreme i luksuz i rizik, danas su došla vremena da vašim nekretninama može da se bavi neko, uz minimum vaše asistencije. Zbog toga predlažemo da unajmite profesionalnog agenta za prodaju nekretnina. Tek kada stan uvrstite na listu nekretnina kojima se trguje, napravili ste kvalitetan korak. Agencija za nekretnine u Beogradu ima sijaset, pa je na vama da izaberete pravu. Posedovanjem znanja o lokalnim naseljima, o predgrađima o tome gde je bolje za porodice, a gde za samce, vaš agent uspeće da napravi dobar plan. To će vam pomoći da preskočite bavljenje suvišnim stvarima, pa će proces prodaje nekretnina biti mnogo lakši. Agent će svakako predložiti i određene benefite i modifikacije, pa će kreirajući marketinški plan targetirati baš one koji bi stan mogli da kupe. Isto je i prilikom kupovine nekretnina, jer će agent definitivno moći da vam pomogne u popisu i sagledavanju cena.

Marketing – ključ do uspeha

U proteklih nekoliko godina do jedne decenije, marketing u nekretninama je „vasionski“ porastao. Ono što marketinški magovi rade jeste da iza kulisa osiguraju da potencijalni kupci naiđu upravo na vaš stan. Baze podataka često sadrže podatke o stanovima, a Internet je pravo mesto za oglašavanje. S obzirom na to da je targetiranje grupa mnogo lakše na internetu, dobri agenti će obratiti pažnju i na društvene medije i sajtove. Na taj način stan se nalazi u očima javnosti, a u urbanim uslovima, ove vesti se mnogo brže šire. Agenti obraćaju pažnju i na isprobane metode kako bi u optimalnom roku nekretnina mogla da se proda po takvoj ceni da njom budu zadovoljni i oni koji prodaju i oni koji kupuju. Napraviti dobar plan znači biti autentičan i različit. Zbog toga, birajte samo najpouzdanije i najbolje agente.

Priprema doma za prodaju

Kupci u Beogradu znaju koliko dubok džep mogu da imaju za određena naselja i određenu kvadraturu. Zbog toga se može reći da je veoma zahtevno napraviti adekvatnu cenu. Uspostavljanje cene koja će privući najviše potencijalnih kupaca je osnovni korak kada je razvoj plana u pitanju. Ono što je veoma važno jeste naći balans i umeti sa povećavanjem ili snižavanjem cena. Cenu, stoga, najbolje formirajte prema činjenicama. Kada je cena preniska, osim što nećete zaraditi, možete odbiti kupca jer mu suptilno stavljate do znanja da nešto sa kućom nije u redu. S druge strane, ako je cena previsoka, kupci mogu odustati i pre nego što uopšte vide o kom je domu reč. Napraviti komparativnu analizu cena na tržištu je posao koji će sigurno od vas bolje uraditi agent. Aktuelne trendove na tržištu određuju ponuda i potražnja. Na cenu mogu uticati i brojni drugi faktori koje ćemo pomenuti.

Važnost lokacije

Moguće da je upravo ovaj faktor najpresudniji. Kada je u pitanju Beograd, onda bismo sa sigurnošću mogli da potvrdimo ovu tezu. Stanovi u centru, na Vračaru, na Dorćolu, od Hrama prema autokomandi, sa cenama premašuju sve druge lokacije. To nam govori da ljudi osim pozicije vode računa i o statusnom simbolu. Lokacija podrazumeva i blizinu škole, gradskog centra maloprodaja, stadiona itd.

Stanje doma

Nikako se ne sme isključiti iz vida stanje doma. To podrazumeva da li stan može da se prepravi, renovira ili popravi. Kupci uglavnom gledaju u kom je stanju stolarija, parket, kupatilo. Dom koji prodajete može biti raznovrsnih cena i zbog sadržaja koji nudi. Špajz, duplo kupatilo, dodatna bela tehnika, takođe menjaju cene.

Renovirajte pre prodaje

Sledeći korak u vašoj prodaji jeste rad na tome kakav će biti prvi utisak koji ostavljate mušteriji. Niko ne želi da se mušterija okrene i napusti stan pre nego što je sve videla. Zbog toga, pre nego što uđete u renoviranje, pričajte sa agentima za nekretnine koje su to specifičnosti koje jedan stan čine boljim za prodaju i upečatljivijim.

  • Čistoća je ono što na prvu loptu impresionira. Pospremite stan, a ukoliko imate okućnice vodite računa da sve bude posloženo i čisto.
  • Boja neretko igra veoma važnu ulogu u pripremi stana za prodaju. Sveže boje su uvek pogodnije za predstavljanje nekretnine u najboljem ruhu jer se tu vidi čistoća stana.
  • Eliminišete sve otpatke poput dlaka od kućnih ljubimaca i očistite nameštaj ako prodajete namešten stan. Jako je važno.

Uspomene i kako raskrstiti sa njima

Ne postoji čovek koji se sentimentalno ne vezuje za svoj stan. Zbog toga, koliko god verovali da ste jedini, znajte da svako ko je makar neko vreme proveo na nekoj lokaciji, može da je zavoli. Zbog toga što ste sentimentalno vezani za stan, verujte na reč, agenti će lakše obaviti prodaju. Prodavci koji se bave nekretninama, uspeće da ne utiču na kupca tako što bi eventualno mogli da ga ražaloste. Agenti su tu da bi baratali činjenicama, a ne emocijama. U tome je prednost.

Pregovaranje o ceni

Onda kada vaš dom dođe na agendu, i kada vas agent obavesti da je dom u ponudi, morate voditi računa o tome kako da pregovarate o ceni. To je, ruku na srce, umetnost. Umetnost pregovaranja vas i agenta sa kupcem vodi se  na više frontova. Vaš agent će kupca voditi ka ceni koju ste vi odredili, ali morate biti spremni na fleksibilnost. Uklonite sve emocije sa vaše strane i sedite za pregovarački sto. Ako ste zaista motivisani da prodate nekretninu, neka agent pregovara u vaše ime. Kompromis je fluidan. A vi želite da dođete do prave cene. Stoga, igrajte mudro.

Detaljni pregled

Kada se sa kupcem dogovorite oko cene, spremni ste i na to da formalna inspekcija vaše kuće bude odrađena od „a“ do „š“. Pregled kuće obično traje između 2 i 5 sati, a u zavisnosti od veličine kuće i nekretnine, broja soba, karakteristika i pogodnosti, to vreme može varirati. Vaš dom će biti vrednovan od temelja do krova i uključivaće kako funkcioniše grejanje, struja, klimatizacija, vodovod, uređaji. Onaj koji pregledava dom će da ustanovi da li je na samom kraju moguće cenu još malo pritegnuti pa budite spremni i na to. Ne izbegavajte inspekcije doma jer one mogu da otkriju i neke povoljne činjenice, ali i naterati vas da preventivno ispravite greške.

Stavljanje katanca

Verovali ili ne, i u Beogradu, kao i u svakom drugom gradu, čežnja funkcioniše na isti način. Neko će vam vreme biti žao što ste se oprostili od svog stana, ali će pun buđelar učiniti da sebi priuštite neku drugu nekretninu i skrenete misli. Sa predajom ključa, pomirite se i sa tim da kuća pripada nekom drugom. Vi možete lagano da se preorijentišete na selidbu.

Popularne destinacije u Beogradu

Mnogi se pitaju da li je Novi Beograd atraktivan za kupovinu stana. Ispitivanja kažu da su lokacije oko Beogradske arene i te kako popularne, a sudeći po cenama, reklo bi se da je upravo ovaj kraj Novog Beograda najtraženiji. Zvezdara i Banovo Brdo pozicionirali su se kao mesta koja su sve popularnije kada su porodice u pitanju. Iako je na Vračaru i u Starom gradu prosek godina u poslednje vreme poprilično porastao, ipak ima onih mladih koji ovde žele da zasnuju dom. Zbog tih ambicija Beograđani koji ovde imaju i prodaju nekretnine, imaju malo više zahteve kada je u pitanju debljina novčanika.

Devedesete godine je u predgrađima Beograda obeležila najezda bespravno izgrađenih kuća, pa je tako nikla čitava jedna nelegalna tvorevina zvana Kaluđerica. Reklo bi se da je Beograd poslednjih godina postao sam sebi tesan. Zbog toga je naći stan koji će ispunjavati baš sve što želimo, poprilično veliki izazov.

Problemi parkiranja

Ono o čemu ozbiljno treba da se vodi računa kada je u pitanju odabir stana u Beogradu jeste parking mesto. Iako stanovi u nekim zgradama deluju odlično, povoljno i skockano, problem parkinga najveći je mogući problem u Beogradu. Javne garaže naplaćuju velike sume za dnevne karte, a javnih parkinga je sve manje ili su sve tesniji. Kada tražite stan u Beogradu, obavezno se raspitajte da li postoji garaža koja bi „prihvatila“ vaše vozilo.

Prednost blizina reke

Nema grada koji se može zvati gradom a da nema reku, more, jezero i neku tvrđavu. Svi veliki stari gradovi utvrđivali su se upravo na reci. Beograd je u tom pogledu magija. Smešten na ušću Save u Dunav ni ne zna koju privilegiju ima. Beograd je grad koji ima tu moć da čak i najveće među lutalicama Mediteranom privuče za sebe upravo rekom. Plovnost obe reke doprinosi životu na vodi, pa ne čudi veliki broj brodova i splavova. Svako ko voli vodu, sigurno će insistirati da se reci približi. Zbog toga su pozicije nadomak reke uvek interesantne i u fokusu interesovanja. Stanovi i kuće blizu Ade Ciganilije ili drugih popularnih destinacija nešto su skuplji, ali svakako predstavljaju egzotične destinacije.

Noćni provod u Beogradu

Omladina traži mesta gde bi mogla da izađe. Starije to uglavnom nervira. Zbog toga postoji podvojeno mišljenje kada je u pitanju kupovina stana blizu atraktivnih destinacija za izlaske. Buka i noćna graja mogu poremetiti mir kome se teži, pa stariji uglavnom žude za mestima gde mogu imati spokoj. Omladinci pak traže mesta koja će im biti na dohvat ruke za „klabing“ uživanje u kafanama i noćnom životu. Ovo može biti jedan od presudnih uticaja kada je u pitanju odabir stana, pa stoga treba i o tome povesti računa ukoliko nekretninu prodajete, a potrebni su vam saveti oko targetiranja klijenata.

Pomoćne odaje

Veoma važna stvar kada živite u gradu jeste i saznanje da nećete znati šta sa viškom stvari. Oni koji imaju tu sreću da imaju vikendicu ili selo, višak stvari obično odlažu tamo, podsećajući katkad na hrčke. Oni koji nemaju magacinske prostore ne znaju koliko je važno imati ostavu. Zbog toga treba birati stanove sa ostavama, špajizima, ali i podrumima. Podrumi i garaže vrlo su korisni za odlaganje viška stvari, pa neka vam i to bude vodilja kada birate stan. Razlika u ceni često je neznatna, a pogodnosti koje nude ostave su nesagledive.

Igrališta, sale za sportove, staze za trčanje

Ukoliko vodite računa o svojoj liniji i zdravlju, nije na odmet da razmotrite okolinu. Da li oko zgrade postoje igrališta, sale, balon sale ili staze za džoging i vožnju bicikla nije od presudnog značaja. No, svako ko voli da se bavi svojim telom, trebalo bi da porazmisli da li postoji prostor koji je blizu, a koji se može iskoristiti. Osim toga, porazmislite o važnosti osvetljenosti svog kraja, jer živimo takve živote da često za sport odvajamo večernje časove. Teretane na otvorenom, tartan staze, skejt parkovi i ostali sadržaji mnogo su bolji ako se nalaze pod osvetljenjem. Ovo jesu detalji koji su naizgled nebitni, ali uvek treba sagledavati i one segmente koji će naš život učiniti smislenijim i lagodnijim.

Ukoliko se odlučite da u Beogradu prodate ili kupite nekretninu, dobro se obavestite, sagledajte sve aspekte i ono što je najvažnije – ne žurite. Žurba vas može povesti na pogrešne odluke, a kupovina i prodaja stana nisu svakodnevna stvar. S tim u vezi, dajemo vam još jedan jedini savet – triput merite, jednom secite.

Beograd je grad koji će vam sigurno ceniti svaki promereni potez, pa ukoliko u ovaj grad dolazite kao novajlija, priđite mu džentlmenski. Ukoliko ga napuštate, neka vas naslednici pamte samo po dobru.